hash_bucket()

josses

Posted on: January 23, 2008

Ibland drabbas jag av en sadan enorm lust att spelar rollspel…. trist att det inte finns nagra mojligheter till sadant har i Tokyo… iaf inte DoD. Spanade just igenom RiotMinds web (hander ibland, mest for att kolla sa folk fortfarande lirar ordentligt) och fick syn pa den sista delen av Snosaga. Har inte spelat mycket DoD 6, men om det ar nagot RiotMinds lyckats med sa ar det att fora vidare och framforallt forbattra den fina DoD atmosfaren. Mycket av det tror jag ligger i sprakbruk och namngivning. Att lasa igenom beskrivningarna far iaf mig att omedelbart langta till Trudvang…

Sa har kommer ett litet forslag. Inser att det formodligen aldrig kommer att handa, men men.

Som en del av er vet har vi nyligen kopt ett hus har i Tokyo, och det loser ett av de mer aterkommande problemen med rollspelande; brist pa lokal :D. Sa om ni pallar er ner till Tokyo, med DoD6 och snosaga (Nic som SL? ;) ) sa grejar jag lokal och en rundresa i Tokyo! Kom igen nu! Packa bredsvarden, tarningarna, micro-maten och hoppa pa flyget!

6 Responses to "josses"

Jag kommer!… när ekonomin tillåter. Kan man lifta till Tokyo, hur lång tid skulle det ta?
Har du ett bra jobb åt mig och Josefina där så kanske jag kan ta med familjen och flytta istället…

Men ja DOD-Trudvang är grymt trevligt och stämningsfullt, dock har jag snöat in på senaste Changeling The Lost. Mycket mörkt och fantastiskt läskigt.

Jesus saves
…and only takes half damage

Oj, DOD-Trudvang. Eller vilken DOD som helst, kommer alltid att ha en speciell plats i hjärtat. Det vore verkligen en upplevelse att att klistra in på prominent plats i livets bok; att åka till Tokyo, lära känna staden och spela DOD.

I’ll be there … when my ship comes in.

Nic:
Vilken typ av jobb? Vad letar ni efter? Kanske kan greja ngt :))

Strålande.
Josefina vill ha ett konservatorsjobb (arkeologisk konservator). Jag vill jobba med bildskapande, digitalt och/eller manuellt.

Annars kan jag jag försöka lansera rollspel i Japan, det borde ju faktiskt vara dags tycker jag ;)

Nic: Vad galler bildskapande kan jag kanske greja ngt, men jag vet inte om lonen ar sa bra… Vilken typ av grafik? Spel? Reklam? Trycksaker? Den japanska ‘estetiken’ ar ju ibland ganska annorlunda som du vet…

Leave a Reply

.

This blog has no clear focus. It has a focus though, it's just not very clear at the moment...

Dev Env.

Visual Studio 2008 Prof / NUnit / Gallio / csUnit / STools (ExactMagic) / doxygen / dxCore / TypeMock / TestDriven.net / SequenceViz / CLRProfiler / Snoop / Reflector / Mole / FxCop / Subversion / TortoiseSVN / SlikSVN / CruiseControl.net / msbuild / nant

Blog Stats

  • 81,302 hits