hash_bucket()

eller?

Posted on: January 29, 2008

“Du är vad jag läser om dig. Vilken bild av dig får den som samlar all information om dig som finns på Internet? Det finns många som kan vara intresserade; personer i din närhet, framtida arbetsgivare, kommersiella intressen och kriminella.”

Att dessa risker finns är något som de flesta ungdomar känner till. Ändå verkar få av dem bekymrade över att “vika ut” sig själva på internet, visar datainspektionens undersökning.

dn, natupplaga 2008/01/29

Men det ar val just det som ar karnan i problemet. Vi har skapat en kultur dar extrem, garna falsk, exhibitionism hyllas av media i form av fornedrings (reality?) tv som Big Brother och liknande program och dess rapportering.

Skitsamma varfor, sa lange du syns, eller snarare nagon ser dig, blir du kanske kanske kandis. Sen spelar trista saker som betyg, skola osv. inte langre nagon roll. Nar Big Brother Marie forlorat sitt marknadsvarde sadlas det om till Idol Marie istallet. “Det är dags att shaka lite ass!” ropar hon till trettonariga Elin och Malin fran Kungsor, som ivrigt nickar med och tanker, ‘Jag ska me bli kandis!’. Kanske?

Fortsatt fran ovan citat
– Det visar att det inte går att informera bort attityder. Kanske ser vi här en generation som inte tycker att integritet är så viktigt, säger Leif Stenström, informationsdirektör på Datainspektionen.


Jaja, jag vet att jag later som en gnallig gammal gubbe, och jag vet att jag overdriver och far hela situationen att lata mycket varre an den verkligen ar… Eller?

Samtidigt rapporterar Minichi Shinbun i Japan att “Half of Japanese scared of using Internet”. …
1 Response to "eller?"

Jag har satt mig själv på en avvänjningskur från DN. Även om det är lite att stoppa huvudet i sanden så jag utlova ökat lugn och välbefinnande. Det rekommenderas varmt ;)

Leave a Reply

.

This blog has no clear focus. It has a focus though, it's just not very clear at the moment...

Dev Env.

Visual Studio 2008 Prof / NUnit / Gallio / csUnit / STools (ExactMagic) / doxygen / dxCore / TypeMock / TestDriven.net / SequenceViz / CLRProfiler / Snoop / Reflector / Mole / FxCop / Subversion / TortoiseSVN / SlikSVN / CruiseControl.net / msbuild / nant

Blog Stats

  • 81,377 hits