hash_bucket()

??

Posted on: March 22, 2008

Fran alltombarn.se

Gunilla är orolig över alla intriger i dotterna tjej-gäng. Linda Ulfsdotter ger råd.

“Hej!
Jag har en dotter
som fyller 12 år nu i vår.

[….]

Min dotter blir inte medbjuden när de ska ut på helgerna osv.

Vad gor 11 ariga tjejer nar de ar ‘ute pa helgerna’? http://www.alltombarn.se/du_och_barnet/tonarsexperten-1.8076

4 Responses to "??"

Det kan man verkligen fråga sig. Tyvärr blir det mer och mer utbrett att föräldrarna inte “orkar” finnas där för sina barn. I vårt område har vi ett gäng som är mellan 10-12 år och varje helgkväll fre-sön är de ute till 3-4 på natten och vandaliserar i området. Fritidsassistenterna har ifrågasatt föräldrarna som helt ärligt sagt “Jag orkar inte” Jag blir så trött på folk, det finns INGA ursäkter för att inte orka när man satt ett barn till världen.

Det verkar onekligen pa nyheterna som om barnen har fatt en valdig massa ‘frihet’ jamfort med hur jag mins min egen barndom… Men det ar val ocksa latt att fa det intrycket nar man bara upplever sverige genom nyheterna…

Det du beskriver later dock valdigt trakigt…

Vad menar du? Är det konstigt om man umgås med sina vänner på helgerna?

Sjalvklart ar det inte det jag menar. Formodligen kan vi vanda och vrida pa frasen ‘ut pa helgerna’ och dess betydelse, men som jag tolkar den betyder det val snarare ‘ut och festa’? Om jag har fel och ordens innebord har forandrats sa ar jag den forste att dra en lattnadens suck. Forhoppningsvis har oden en annan innebord i ovanstaende sammanhang. Motsatsen, att det verkligen betyder ‘ut och festa’, samt att ovan citerade fraga stalls utan att detta pa nagot sett reflekteras over, vore skrammande…

Jag hoppas du har ratt.

Leave a Reply

.

This blog has no clear focus. It has a focus though, it's just not very clear at the moment...

Dev Env.

Visual Studio 2008 Prof / NUnit / Gallio / csUnit / STools (ExactMagic) / doxygen / dxCore / TypeMock / TestDriven.net / SequenceViz / CLRProfiler / Snoop / Reflector / Mole / FxCop / Subversion / TortoiseSVN / SlikSVN / CruiseControl.net / msbuild / nant

Blog Stats

  • 81,467 hits